John Kotter, Lorne Whitehead - De kunst van overtuigen

Draagvlak en betrokkenheid creëren


Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis...

John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle argumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat vervolgens zien hoe je deze tegenwerpingen - het zijn er maar liefst 24 - kunt neutraliseren: door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstand begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën. Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.


Het boek de kunst van overtuigen van John Kotter, Lorne Whitehead is op dit moment op voorraad in ons magazijn. De prijs is € 23,99 incl. gratis bezorging thuis of op het werk.


John Kotter, Lorne Whitehead boeken - De kunst van overtuigen
ISBN 9789047008712
PAGINA’S 160
VERSCHENEN 01-04-2015
DRUK 1e druk
UITVOERING Zachte kaft
TAAL Nederlands
UITGEVER Business Contact
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
Meer informatie
23,99
Bestel

Andere boeken van John Kotter, Lorne Whitehead