Frank Haveman, Richard Otto, Jeroen Cremer - Merkdisruptie

Over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en 1 strategie om de ondergang te voorkomen


Merkdisruptie over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en 1 strategie om de ondergang te voorkomen. Door Frank Haveman, Jeroen Cremer en Richard Otto.

Nog geen tien jaar geleden stond het merk BlackBerry op de 14e plaats van een lijst

met de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Enkele jaren later was het van

de lijst verdwenen en zijn marktaandeel in de wereldmarkt voor smartphones is nu

verschrompeld naar 0,0%.

We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven.

Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Een financieel merk als Adyen bestaat nog geen tien

jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO. De oorzaak is niet alleen technologische innovatie of de zogenaamde

4e Industriële Revolutie. Er zijn ook seksuele, psychologische en sociologische revoluties gaande. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte

storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer

merken verdwijnen.

In dit boek worden de belangrijkste oorzaken en 15 megatrends beschreven. Aan de

hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet. Ook reiken de auteurs een strategie aan om uit de gevarenzone te ontsnappen,

waarin merken als D66, Facebook, Hudson’s Bay en Shell zich nu bevinden.

Dit boek is geschreven door brand-director Jeroen Cremer (Brand Happening), merkstrateeg Frank Haveman (o.a. schrijver

van Een Nijlpaard onder het Tapijt, over probleemmerken) en media-ondernemer Richard Otto (Tens Media o.a. bekend van de best-sellers Verdwenen Merken, Namespotting en Vroom & Dreesmann).

Met bijdrages van 12 vakspecialisten, waaronder Bert van der Veer, Carlo Brantsen, Paul Moers en Marc Oosterhout.


Het boek merkdisruptie van Frank Haveman, Richard Otto, Jeroen Cremer is op dit moment op voorraad in ons magazijn. De prijs is € 24,95 incl. gratis bezorging thuis of op het werk.


Frank Haveman, Richard Otto, Jeroen Cremer boeken - Merkdisruptie
ISBN 9789082873818
PAGINA’S 210
VERSCHENEN 17-06-2019
DRUK 1e druk
UITVOERING Zachte kaft
TAAL Nederlands
UITGEVER Tens Media
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
Meer informatie
24,95
Bestel